چگونه رسانه‌های اجتماعی شیوه تکامل برندینگ را تغییر داده‌اند؟

چگونه رسانه‌های اجتماعی شیوه تکامل برندینگ را تغییر داده‌اند؟

دنیای ما، دنیای احساسات است؛ ما انسانهایی احساسی هستیم که در یک جامعه ی عاطفی زندگی میکنیم. احساسات به ما کمک میکنند زنده بمانیم، رقابت کنیم، خودمان را ثابت کنیم و به محیط اطرافمان پاسخ دهیم.

۸۵ درصد خریدها تحت تاثیر زنان است. بنابراین زنان، خریداران ارشد و قدرتمندی محسوب میشوند، این در حالی است که بازاریان هنوز موفق به درک این موضوع نشده اند. بنابراین برندها دیگر متعلق به شرکت ها نبوده بلکه، متعلق به مردم هستند. صفحه فیس بوک کوکاکولا با ۴ میلیون هوادار به وسیله ی هواداران این برند ساخته شد، نه خود کوکاکولا. مهم ترین تغییر همین است، برندها میبایست به جای ارتباطات تحت فشار، وارد گفت و گو و تعامل دوطرفه با مصرف کنندگان بشوند.

برندینگ تبدیل به رویکرد جدیدی شده است. امروزه نقش برندها برجسته کردن خودشان با تعابیر خاص خودشان نیست بلکه، کمک به مردم برای برند کردن خود مردم است. در یک کلام، به دیگران کمک کنیم تا قهرمان شوند. آنچه در انقلاب رسانه های اجتماعی مهم است ظاهر برند شما نیست بلکه، چگونگی کمک و فضا دادن به افراد برای بیان احساساتشان به زبان خودشان است، زیرا مردم دوست ندارند تنها به عنوان مصرف کننده دیده شوند. برندها باید خود را انسانی کنند و  بخشی از ایجاد ارزش و راه حل باشند نه آلودگی بصری.

آنچه که در سراسر جهان شاهدش هستیم، ضعیف شدن قدرت رسانه های قدیمی مانند آگهی های بازارگانی تلویزیونی و بیلبوردهاست. رسانه های اجتماعی به ایجاد جوامع فعال و پویایی از افراد که ترجیح میدهند اطلاعات مربوط به یک برند را از دوستان خود بگیرند، کمک کرده اند.

مهمترین کلمه در دنیای مجازی”  به اشتراک گذاری ” است. اگر یک ایده در فیسبوک و یا توئیتر به اشتراک گذاشته نشود، هیچ ارزشی نخواهد داشت. این بدین معنی است که هرچقرد پیام شما احساسی تر باشد، به احتمال زیاد تاثیر بیشتری بر مصرف کننده خواهد داشت و از سوی تعداد بیشتری از مردم دیده میشود .

منبع: توسعه مهندسی بازار

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.