مدل‌سازی انتخاب؛ روشی برای پیش‌بینی فروش محصولات جدید (۱)

مدل‌سازی انتخاب؛ روشی برای پیش‌بینی فروش محصولات جدید (۱)

خریداران قادرند درباره ی علایق خود و اینکه تمایل به خرید چه محصولی دارند ولی چه محصولی را نمی خرند با محققان صحبت کنند، اما به ندرت درباره ی اینکه چرا یک برند را به سایر آنها ترجیح می دهند توضیح می دهند. آنها نقش قیمت، تصویر نام تجاری، رنگ بسته بندی، نام تجاری و تبلیغات را در تصمیمات خرید خود نمی دانند.

اما با انجام آزمایشات علمی و تجزیه و تحلیل آنها می توان به طور ضمنی به اطلاعاتی درباره ی علل تصمیم گیری خریداران دست پیدا کرد.

مدل انتخاب گسسته، مدل انتخاب حجمی و مدل سازی متقارن، روش های تحلیلی هستند که برای شبیه سازی دنیای واقعی رفتار خریداران مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش محققان با استفاده از آزمایشات متعددی به بررسی میزان خرید خریداران می پردازند.

نام های تجاری معرف محصول ( در صورت امکان، تبلیغات، قیمت، بسته بندی، ویژگی ها و سایر متغیرها) به صورت تصویری هستند.

مدل انتخاب، یک طرح آزمایشی است که برای اهداف خاصی طراحی شده است. سفارشی سازی کلید موفقیت است زیرا هر برندی خصیصه های ذاتی مهم خود را دارد.

در نهایت اطلاعات به دست آمده برای یک شبیه ساز تصمیم گیری مورد استفاده قرار می گیرد که در آن مجموعه ای از متغیرهای بالقوه ی بازاریابی، ویژگی های محصول و شرایط بازاریابی را می توان مورد ارزیابی قرار داد.

تکنیک های مدل انتخاب در موارد زیر به محققان بازاریابی کمک می کند:

  1. تجزیه و تحلیل قیمت
  2. بسته بندی محصول و ویژگی های سرویس
  3. بهینه سازی استراتژی نام تجاری
  4. بهبود برنامه ریزی خط تولید
  5. به حداکثر رساندن اثر بخشی تبلیغات
  6. بهبود پیشنهادات تبلیغاتی
  7. بهینه سازی تبلیغات
  8. بهبود طراحی بسته بندی

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.