انواع منابع خارجی داده های ثانویه بین المللی

انواع منابع خارجی داده های ثانویه بین المللی

در مطلب قبل درباره ی منابع داخلی و منابع خارجی داده های ثانویه بین المللی توضیح داده شد. در این مطلب انواع منابع خارجی توضیح داده می شود:

پایگاه های داده

هم ای بی ام/ اینفرم و هم پردیکاستز هر دو دارای محتویات بین المللی در پایگاه داده های کتاب شناختی خود هستند. به ویژه گروه پردیکاستز پوشش خوبی را فراهم کرده و به سرعت در حال رشد است. در حقیقت نیمی از اطلاعات آن درمورد شرکت ها و صنایعی است که خارج از ایالات متحده اند. نه تنها پایگاه داده عظیم کتاب شناختی آن ( پرومیت )، حاوی مطالبی از سراسر جهان است، بلکه پردیکاستز دارای یک مقوله پایگاه داده های بین المللی نیز هست.هردوی مجموعه های تجارت بین المللی اینفرم و وراد کاستز بر شرکت ها، صنایع، اقتصاد و امثال ذلک در خارج از ایالات متحده تمرکز یافته اند. پردیکاستز همچنین دارای شاخص های جداگانه اف اند اس برای اروپا و برای بقیه جهان منهای اروپا و ایالات متحده می باشد. یک مزیت مهم این چکیده ها آن است که تمامی آنها به انگلیسی می باشند. نسخه هایی از کل مقالات عموما به زبان اصلی در دسترس می باشند.

منابع خارجی دولت

کلیه کشورهای توسعه یافته داده های نوع سرشماری را در مورد جمعیت یشان ارائه می کنند. با این همه تناوب جمع آوری داده ها و نوع و میزان داده های جمع آوری شده از کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوتند. به عنوان مثال آلمان فاصله ای ۱۷ ساله را میان دو سرشماری خود ایجاد کرده و پ بازاریابان استفاده وسیعی از آن بعمل می آورند.

اغلب ملت های جهان شامل ژاپن، بریتانیا، فرانسه اسپانیا و ایتالیا این کار را نمی کنند. ( استرالیا، مکزیک، سوئد و فنلاند این کار را انجام می دهند. ) در حالیکه کشورهای اسکاندیناوی، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و تایلند نسخه های انگلیسی زبان از گزارش اصلی سرشماری خود را منتشر می کنند، اغلب دیگر کشورها این آمار را تنها به زبان داخلی شان گزارش می نمایند. بهترین راه جهت کسب اطلاع از آنچه که قابل دسترس است، تماس با سفارت کشور مورد علاقه در ایالات متحده با سفارت ایالات متحده در آن کشور می باشد.

دولت ایالات متحده

دولت ایالات متحده و نیز دولت های مختلف ایالتی، داده های زیادی را در زمینه تجارت، بازارها و اقتصاد خارجی در اختیار می گذارند. منبع اولیه فدرال داده های ثانویه بین المللی اداره تجارت بین المللی در وزارت بازرگانی است.

سازمان های سیاسی بین المللی

سه سازمان سیاسی بین المللی مقادیر زیادی از داده های مرتبط با فعالیت های بازاریابی بین الملل را در اختیار قرار می دهند. سازمان ملل متحد و سازمان متبوعش یعنی سازمان تحصیلی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) صدها مجموعه انتشارات را در اختیار می گذارند که در ارتباط با اوضاع جمعیتی، اقتصادی و اجتماعی بیش از ۲۰۰ کشور هستند.

بانک جهانی وام میدهد، مشاوره ارائه میدهد و نقش یک کاتالیزور را در ترویج و تشویق سرمایه گذاری در ملل در حال توسعه را بازی می کند. این بانک جهت اجرای ماموریت های خود مقادیر بسیار زیادی از داده های مفید را که بصورت ارزان قابل خریداری هستند جمع آوری می نماید.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی متشکل از ۲۴ کشور به لحاظ اقتصادی توسعه یافته با ماموریت ارتقا سطح رفاه اجتماعی و اقتصادی از طریق هماهنگ سازی سیاست های ملی است. این بانک به عنوان بخشی از ماموریت های خود گزارش هایی را در مورد گستره وسیعی از مباحث سیاسی اقتصادی منتشر می کند که دربردارنده ی اعضای این بانک و ملت های در حال توسعه می شوند.

منبع : کتاب تحقیق بازاریابی سنجش و روش به همراه قضایای تحقیقات بازاریابی

مطالب مشابه : 

داده های ثانویه بین المللی

بررسی منابع داده های ثانویه در سطح بین المللی

داده های ثانویه در تحقیقات بازاریابی چه داده هایی هستند؟

چگونه به داده های ثانویه دسترسی پیدا کنیم؟

دقت داده های ثانویه باید چگونه باشد؟

ویژگی مرتبط بودن داده های ثانویه

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.