۵ چالش پیش روی بازاریابان امروز (قسمت اول)

۵ چالش پیش روی بازاریابان امروز (قسمت اول)

قبلا هرگز بازاریابی به مهمی و اشتباه پذیری امروز نبوده است.

از یک طرف CMO ها در حال به دست آوردن نفوذ و هزینه های بازاریابی در حال افزایش است و از سوی دیگر داده و فناوری اتوماسیون مورد استفاده درصنعت در حال تغییر است که می تواند موجب تردید شود.مدیران، همکاران و حتی بازاریابان خودشان از نقش بازاریابی، اهداف آن و نحوه ی دستیابی به آن سوال می کنند. این سردرگمی می تواند باغث مشکلات در یک سازمان شود.

زمانی که بازاریابان درباره ی چگونگی رسیدن به بهترین نتایج مطمئن نیستند و یا زمانی که آنها در بخش های مختلف احساس اختلاف می کنند بهره وری و نرخ موفقیت پایین می آید.

در اینجا ۵ تا از چالش های پیش روی بازاریابان و پیشنهاداتی برای غلبه بر آنها آمده است.

۱-  هیچ کس درک نمی کند که بازاریابان چه می کنند.

بازاریابی به یک پیشنهاد ساده رفتار تحقیقات بازار، یک دید خلاق برای تولید و اجرا کردن کمپین ها ی مختلف عادت کرده بود. اما از دهه ی گذشته تاکنون تغییراتی کرده است. امروزه بازاریابی مسئولیت تعیین نام تجاری، موقعیت رقابتی، عملکرد و درامد و … را برعهده دارد. و اما شما هنوز همکارانی دارید که دقیقا نمی توانند بگویند بازاریابی چکار میکند.

بازاریابان باید برای آموختن و اطلاع دادن به همکاران خود درباره چرایی مسائل بازاریابی و نقش مهم آن در کمک به رشد کسب و کار وقت بگذارند.

_ یک تاکتیک خوب آموزش همکاران علاقمند درباره ی جنبه های جدید بازاریابی

_ ایده ی دیگر داوطلب شدن برای ارائه خبرهای جدید بازاریابی در دیگر جلسات گروه می باشد.

این اقدامات باعث تقویت سهم بازاریابی با دیگر ناحیه های مناطق سازمان می شود و همه را در یک تراز قرار می دهد.

۲-   من نمیتوانم همه ی جنبه های کسب وکارها را کنترل کنم ولی انتظار دارم که بتوانم آنها را تحت نفوذ خود قرار دهم.

بازاریابان وظیفه مهم گفتن یک داستان درباره ی یک محصول و یا خدمت را برعهده دارند. این مسئولیت با قدرت تغییر قسمت های یک داستان همراه نیست و این موضوع فوق العاده خسته کننده است و می تواند کار را برای بازاریابان بسیار سخت کند.

رهبران بازاریابی می توانند این چالش را توسط درک بسیاری از جنبه های کسب و کار به عنوان مثال تولید نقشه راه، داستان موفقیت مشتریان، یا شرکت های اجتماعی تولید برنامه تشخیص دهند. یک درک دقیق از کل شرکت می تواند یک داستان جذاب و هنری که بسیار برای بازاریابان آسانتر است را بوجود آورد.

 منبع : marketingprofs.com

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی سایت
طراحی سایتقالب وردپرس