نقش شبکه های اجتماعی درتحقیقات بازار

نقش شبکه های اجتماعی درتحقیقات بازار

اولین خاطره ای که از تحقیقات بازار به یاد دارم مربوط به خرید کریسمس در سن ۱۲ سالگی ام است که به همراه مادرم رفته بودیم. به ما ۱۰ دلار پرداخت شد تا درباره ی کوکاکولا و پپسی نظر دهیم. در آن زمان من کوچکترین ایده ای درباره ی هوشمندی این کسب و کار و یا چگونگی تولید یک نوشیدنی خوشمزه نداشتم.

از زمانی که بزرگتر شدم درگیری با شبکه های اجتماعی ارتباطات من را با دوستانم تحت تاثیر قرار داد و باعث شد از زمان های خستگی ام هم استفاده بهینه کنم.

 به طور کلی شبکه های اجتماعی به کار و خلاقیت چاشنی اضافه می کنند. طبق بررسی های انجام شده پیش بینی شده است که تعداد کل کاربران شبکه های اجتماعی جهان از پایان سال ۲۰۱۳  (۱٫۸ بیلیون ) تا سال ۲۰۱۷ افزایش یابد. شبکه های اجتماعی به کمک شرکت ها می آیند و بسته به صنعت شما مکمل تحقیقات بازارتان خواهند شد و به شما اجازه می دهد که با مشتریان خود مستقیما از راهی به صحبت بپردازید که قبلا هیچ نام تجاری ای این کار را انجام نداده است. مطابق با آماربه دست آمده از شبکه های اجتماعی ۶۵% از صاحبان کسب و کارها اظهار می کنند که بینش بازار با ارزش ترین منفعت شبکه های اجتماعی است. و این درصد یک پیش بینی برای رشد است.

تزریق تحقیقات بازار از طریق شبکه های اجتماعی تعریف جدیدی برای چگونگی رسیدن به بینش مشتریان است. محققان شبکه های اجتماعی نیز اظهار می کنند که ۶۸% از شرکت های B2B از اطلاعات جمع آوری شده از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند در حالیکه ۵۹% از شرکت های B2C از آن برای جمع آوری اطلاعات استفاده می کنند. بیایید ببینیم چطور شبکه های اجتماعی در حال تغییر دادن تحقیقات بازار هستند:

در زیر ۵ راهی که شبکه های اجتماعی تحقیقات بازار را تغییر داده است آورده شده:

۱-  چک کردن نبض زمان واقعی

شبکه های اجتماعی اشتراک گذاری سریع فکر و نظر را امکان پذیر می کنند. گرایشات و تمایلات مشتریان، ابتدایی برای برنامه ریزی به وسیله شبکه های اجتماعی هستند. به شما همچنین توانایی دیدن نوسانات تمایلات مشتریان را در کمترین زمان خواهند داد. باید از فیسبوک  و توییتر تشکر کرد که شما را قادر ساخته در یک دقیقه بفهمید آیا آگهی یتان در یک زمینه موفقیت آمیز بوده یا به شکست منجر شده است.

۲-  از امتحان کردن راه های جدید نترسید

در بازاریابی سنتی مصرف کنندگان در نقش شنوندگان قرار داده می شوند که یک راه ارتباطی است که ما را به یاد سخنرانی والدین درباره مشق شب بچه های خود می اندازد. شبکه های اجتماعی خطوط ارتباطی هستند. بازاریابان اکنون به بحث با بازار هدف خود می پردازند و می آموزند که آنها واقعا چه چیزی میخواهند ( بجای گفتن اینکه ما فکر میکنیم شما چه می خواهید).

۳-  بررسی بی پایان آغاز می شود

شبکه های اجتماعی خود یک بازاریاب با توانایی بررسی مخاطب و کامپایل داده به طور مداوم هستند. ۵۰% کاربران شبکه های اجتماعی اظهار می کنند که خود درباره محصول می نویسند تا از دیگران در برابر تجربیات بدی که داشتند محافظت کنند. و نزدیک به یک چهارم آنها تجربیات منفی خود را برای مجازات شرکت ها به اشتراک میگذارند. یک محقق با گوش دادن و پیگیری کردن شبکه های اجتماعی میتواند به بررسی چیزهایی که مردم درباره آن موضوع یا محصول می گویند بپردازد.نکته قابل توجه اینکه تا زمانیکه مصرف کنندگان در حال صحبت هستند شما باید در داده ها شنا کنید.

۴-  تقسیم بندی های متعدد

برای محققان بازاریابی تقسیم بندی های اجتماعی به منظورامتحان تاکتیک های متعدد و جمع آوری محتوای مشتری-تولید مهم است. یک محقق بازاریاب توانایی اصلاح بخش های مشتری و گسترش دانش در بخش های خاص را دارد.

۵- هرچی پس انداز کنی به همان اندازه خرج میکنی

شبکه های اجتماعی فرصت هایی را برای پس انداز پول خلق می کنند. گروه های تمرکز، مصاحبه های عمیق، قوم نگاری و .. زمانبر و گرانقیمت هستند. با استفاده از یک رویکرد متمرکز با ابزارهای اندازه گیری مناسب، شبکه های اجتماعی  یک گزینه قابل دوام برای انجام تحقیقات بازار در هزینه های کمترخواهند بود و این همان چیزی است که CMO شما را، کمی کمتر از طول زمان بودجه بندی شده ذخیره می کند.

شبکه های اجتماعی تاثیر زیادی در فعالیت های روزمره ی ما دارند، زندگی اجتماعی و حرفه ای ما را ساده می کنند و هم اکنون راه خود را به تحقیقات بازار پیدا کرده اند.

منبع : ترجمه شده از سایت blog.marketresearch.com

مطالب مشابه :

چگونه از شبکه های اجتماعی در تحقیقات بازاریابی استفاده کنیم! ( قسمت اول)

چگونه از شبکه های اجتماعی در تحقیقات بازاریابی استفاده کنیم! ( قسمت دوم)

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی سایت
طراحی سایتقالب وردپرس