ویژگی‌های یک برند در قرن بیست‌ویکم چیست؟

ویژگی‌های یک برند در قرن بیست‌ویکم چیست؟

برند چیست؟ به طور خاص یک برند در قرن بیست‌ویکم چگونه معرفی می‌شود؟ آیا یک محصول، فرهنگ، مقصد یا خدمت تلقی می‌شود و یا ترکیبی از موارد فوق است؟ استیون جونز در کتاب خود با عنوان “برند همانند یک ستاره راک” در این باره می‌گوید: “برندها بسیار بزرگ‌تر از تجارت، آرم‌ها، نام‌ها و مکان‌ها می‌باشند. برندها چیزی عمیق‌تر از ظواهر هستند و به ذهن افراد نفوذ می‌کنند. برندها از جنس درک و احساس هستند؛ احساسی که از تعامل با یک محصول یا سرویس به‌ وجود می‌آید.”

یک برند قرن بیست‌ویکمی در احساس مشتری به هنگام استفاده از محصول کمپانی نمایان می‌شود. همزمان با ظهور شبکه‌های اجتماعی، هنجارهای فرهنگی که نحوه تعامل برند با مشتریان را دیکته می‌کردند، نیز تغییر یافتند. بنابراین سخت‌ترین بخش مدیریت یک برند در قرن بیست‌ویکم این است که در کنار راه‌هایی که برای تعامل با مشتریان وجود دارند اطمینان کسب کنیم که همگی منعکس کننده ارزش برند ما خواهند بود.

امروزه برندها می‌توانند در رسانه‌های اجتماعی جوک تولید کنند، تولد مشتریان خود را تبریک بگویند و با اجتماعات آنلاینی که از آن‌ها حمایت می‌کنند؛ در ارتباط باشند. نهایتاً اینگونه اجتماعات هستند که به درک و نفوذ برند در ذهن مصرف‌کنندگان دیگر کمک می‌کنند. به وسیله توسعه ارتباطات با این اجتماعات، یک برند می‌تواند وجهه خود را بهبود بخشیده، تبلیغات منفی را خنثی نموده و برای اجرای ایده‌های بعدی خود اشتیاق و هیجان ایجاد کند.

تنها برندهایی شانس تبدیل شدن به افسانه را پیدا می‌کنند که درک و پذیرش درستی از اینکه چگونه دیده‌ می‌شوند؛ داشته باشند. برندهای افسانه‌ای دوره‌هایی چون رکود اقتصادی، تغییرات تکنولوژیکی، رقابت و همچنین شکاف‌های جمعیتی را بدون مشکل سپری می‌کنند.

هنگامی که به وضعیت و توسعه برند خود در قرن بیست‌یکم می‌اندیشید، این سوالات را از خود بپرسید:
– برند شما در واکنش به رسانه‌های اجتماعی چگونه تغییر کرده‌است؟
– آیا از توسعه اجتماعات آنلاینی که به درک مشتریان از برند شما کمک می‌کنند، حمایت نموده‌اید؟
– آیا همه‌ی کمپین‌های بازاریابی شما –صرف نظر از روششان- ارزش برند شما را منعکس می‌کنند؟
– آیا به نیازهای مشتریان خود گوش فرا داده و به آن‌ها از یک مجرای تعاملی پاسخ می‌هید؟

پاسخ‌ها ممکن است شما را شگفت‌زده کنند. مسابقه و رقابت بر سر دستیابی به معیارهایی که یک برند را در قرن بیست‌ویکم مشخص می‌کنند؛ همچنان پابرجاست. چنانچه بتوانید تعاملات خود با مشتریانتان را همزمان با نگه داشتن ارزش برند مدیریت کنید، یک گام جلوتر از رقبا و چند گام به مشتریان خود نزدیک‌تر خواهید بود.

منبع: marketingsherpa.com

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی سایت
طراحی سایتقالب وردپرس