انواع نمونه‌گیری در تحقیقات بازاریابی

انواع نمونه‌گیری در تحقیقات بازاریابی

نمونه گیری‌ها عموماً به دو دسته‌ی نمونه گیری تصادفی (احتمالی) و غیر تصادفی (غیر احتمالی)  تقسیم می‌شوند. در نمونه گیری تصادفی هر واحد جامعه شانس انتخاب شدن به طور مساوی را دارد. در نمونه گیری غیر تصادفی اینگونه نیست، بلکه فرآیند نمونه‌گیری قضاوتی و هدفمند است؛ یعنی انتخاب نمونه به قضاوت فرد بستگی دارد، نه مطابق با نظریه احتمال.

انواع مختلف روش های نمونه گیری تصادفی:

انواع نمونه گیری غیر تصادفی:

 

منبع : کتاب تحقیقات بازاریابی نوین با نگرش مدیریتی

 

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.