نگاهی به فرصت‌ها و چشم انداز بازار بازی‌های موبایل

نگاهی به فرصت‌ها و چشم انداز بازار بازی‌های موبایل

در اکوسیستم بازی‌های موبایل، اپ استورها نقش مهم و بسزایی ایفا می‌کنند. اپ استورها اپلیکشن‌ بازی‌های موبایل را در یک فرمت قابل دانلود ارائه می‌دهند. دریافت این اپلیکشن‌ها ممکن است به صورت رایگان یا با دریافت هزینه امکان‌‌پذیر باشد. اپلیکیشن پس از دانلود شدن، از دستگاه موبایل برای اجرای نرم‌افزار استفاده می‌کند. معروف‌ترین اپ استورها، Google Play  و Apple Appstore  هستند؛ هرچند اپ استورهای دیگری نیز وجود دارند که نقشی محوری در توزیع بازی‌های موبایل ایفا ‌دارند مانند اپ استورهای مستقلی که بر روی سیستم عامل‌های iOS  یا Android اجرا می‌شوند.

از گذشته، تفاوت‌های موجود بین دستگاه‌ها و سیستم عامل‌های مختلف، دستیابی به بازار جهانی را از طریق تولید ورژن‌های متعدد از بازی‌های کامپیوتری مشکل کرده بود. تفاوت بین دستگاه‌های موبایل نیز در حال افزایش است و بنابراین بازی‌های موبایل نیز از این چند دستگی مستثنی نیستند.

در سال ۲۰۱۴، درآمد اپ استورهای بازی موبایل، مجموعاً به ۷٫۱ میلیارد دلار رسید که انتظار می‌رود این درآمد بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰تا ۲۱ درصد رشد کند. سهم اصلی درآمد از آن Apple است و به دنبال آن نیز Google Play می‌آید. برای کسب موفقیت در بازار شلوغ و پرازدحام امروز بازی‌های موبایل، انتشار بازی به یک زبان کافی نمی‌باشد.

عرضه‌کنندگان باید مکان‌های متعددی را برای ارائه محصول خود مد نظر داشته باشند تا بتوانند به فروش بالاتر و بازارهای بیشتری دسترسی پیدا کنند. توصیه می‌شود که برای ارائه اپلیکیشن‌های موبایل از چند زبان استفاده کنید و البته بازار محلی خودتان را نادیده نگیرید. عرضه‌کنند باید به دقت بازارهای هدف خود را انتخاب نمایند زیرا برای اپلیکیشن‌های بازی موبایل فقط آمریکا یک بازار بزرگ به حساب نمی‌آید بلکه بسیاری از کشورهای آسیایی نیز دارای بازارهای کلیدی هستند.

منبع: marketresearch.com

مطالب مشابه:
آمریکایی‌ها چقدر از اپلیکشن‌های موبایل استقبال می کنند؟ + نمودار
روزانه ۷.۸ میلیون دانلود از فروشگاه اپلیکیشن اپل انجام می‌شود

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی سایت
طراحی سایتقالب وردپرس