۷ کتابی که هر محقق بازار باید بخواند

۷ کتابی که هر محقق بازار باید بخواند

در مطلب پیشین با عنوان ۷ عادت موفق‌ترین محققان بازار، که به صورت اسلاید منتشر شد، اشاره کردیم که کارشناسان تحقیقات بازار باید به روز باشند. همچنین عنوان شد که محققان موفق بیش از سایرین مطالعه می‌کنند. در این مطلب به معرفی ۷ کتاب که به محققان بازار کمک می‌کند تا در حرفه خود موفق باشند، اشاره می‌کنیم.

Thinking, Fast and Slow – Daniel Kahneman
تفکر سریع و آهسته – دنیل کانمن
کتاب “تفکر سریع و آهسته” نوشته‌ی دنیل کانمن، یکی از کتاب‌هایی است که خواندن آن به بازاریابان و محققان بازار درک خوبی از رفتارهای انسانی ارائه می‌دهد. برخی اصطلاحاتی که در این کتاب به کار رفته مانند “سیستم یک” و “سیستم دو” (که به دو مدل تفکر اطلاق شده است) و همچنین “Loss Aversion” (بیزاری از ضرر) مفاهیمی هستند که در حال حاضر وارد فرهنگ تجارت و اقتصاد شده اند. این کتاب که در سال ۲۰۱۱ منتشر شده به یکی از مراجع مهم برای محققان بازار در دهه‌ی اخیر بدل شده است.

Answers to Contemporary Market Research Questions – ESOMAR
پاسخ به سوالات رایج در تحقیقات بازار – سایت ازومار
این کتاب ۲۰ موضوع مختلف در تحقیقات بازار همانند رسانه‌های اجتماعی و تحقیقات قیمت‌گذاری را مرور می‌کند و به سوالات بنیادی در این زمینه پاسخ می‌دهد. اگر شما از محققان یا مشتریانی هستید که به تازگی وارد این حوزه شده‌اید مطالعه این کتاب برایتان نقطه شروع خوبی خواهد بود.

Herd: How to Change Mass Behaviour by Harnessing Our True Nature – Mark Earls
چگونه رفتار توده را با پیروی از طبیعت خود تغییر دهیم – مارک ارلز
در این کتاب نویسنده نشان می‌دهد که پاسخ بسیاری از مشکلات را در ذهن افراد جامعه نمی‌توان جست‌وجو کرد بلکه این مسائل به تعاملات مردم و تقلید و پیروی آن‌ها از یکدیگر برمی‌گردد.

Talk Like TED – Carmine Gallo
مانند تد صحبت کن – کارمینه گالو
امروزه سخنرانی یکی از مهارت‌های مورد نیاز برای محققان بازار می‌باشد. کتاب “مانند تد صحبت کن” منبع خوبی برای تازه واردان به این عرصه است تا مهارت‌های سخنرانی خود را بهبود ببخشند.

The Signal and the Noise – Nate Silver
علامت و اختلال – نیت سیلور
در این کتاب نویسنده نشان می‌دهد که چرا و چگونه در بعضی موارد می‌توان آینده را به وسیله جمع‌آوری و تحلیل داده‌ها پیش‌بینی کرد و چرا در بعضی موارد مانند وقوع زلزله پیش‌بینی امکان پذیر نیست. این کتاب دیدی کلی از اینکه داده‌ها چه می‌توانند بکنند و چکار نمی‌توانند بکنند در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

The Curve – Nicholas Lovell
منحنی – نیکولاس لاول
لاول در کتاب منحنی نشان می‌دهد کمپانی‌هایی در کسب و کار موفقند که محصولات خود را به شکل رایگان به مصرف‌کنندگان عرضه کرده و سپس راه‌هایی پیدا می‌کنند که ‌آن‌ها را به پرداخت پول ترغیب کنند. به عنوان نمونه  بازی Candy Crush به طور رایگان در دسترس است اما از محل ارائه آپشن‌های اضافه به مشتریان، روزانه حدود ۱ میلیون دلار درآمد کسب می‌کند.

Lean In – Sheryl Sandberg
تکیه بده – شریل سندبرگ
مطالعه این کتاب را به دو دلیل به محققان بازار پیشنهاد می‌کنیم. اول اینکه در کتاب نشان داده می‌شود که چگونه می‌توان از داده‌ها جهت آزمون پدیده‌های دنیای واقعی و پیش‌بینی آن‌ها استفاده نمود؛ و دوم اینکه نویسنده استدلال می‌کند که چرا جامعه تجاری امروز به بازاریابی و تحقیقات بازار به اندازه نرم‌افزار و شبکه‌های اجتماعی احتیاج دارد.

منبع: visioncritical.com

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.