چگونه از تحقیقات بازاریابی برای رسیدن به بازار جهانی استفاده کنیم؟

چگونه از تحقیقات بازاریابی برای رسیدن به بازار جهانی استفاده کنیم؟

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، راحت‌تر از هر زمان دیگری قادرید تا کسب‌وکار خود را وارد سطوح بین‌المللی کنید؛ اما برای تحقق این هدف بسیار مهم است که از شرایط بازار جهانی اطلاع داشته باشید و از تحقیقات بازار برای کسب آمادگی جهت مواجه شدن با چالش‌ها و فرصت‌های بالقوه بازار استفاده نماید. در زمان تحقیق و کسب اطلاعات از بازار بین‌المللی حتماً این ۳ نکته را مد نظر داشته باشید:

۱- چگونگی جمع‌آوری داده‌ها
چنانچه اطلاعات مورد نیاز شما از طریق گزارش‌های تحقیقاتی موجود قابل دسترسی نباشند، لازم است تا خودتان به مصرف‌کنندگان بازار هدفتان دسترسی پیدا کنید. همچنین باید شیوه‌ی جمع‌آوری داده‌ها را با زبان و فرهنگ آن منطقه منطبق سازید.

۲- چگونگی مقایسه داده‌ها
نمی‌توان انتظار داشت که رفتار افراد در نواحی مختلف یکسان باشد. اگر نسبت فرهنگ و نوع رفتار اهالی منطقه جدید آگاه نباشید قادر نخواهید بود تا یافته‌های خود را به درستی درک کنید.

۳- چگونگی عمل بر اساس یافته‌ها
یافتن اطلاعات ممکن است ساده باشد، اما تعیین چگونگی عملکرد بر اساس آن مقوله‌ای کاملاً جداست. باید بازار جدید را به گونه‌ای درک کنید که دریابید محصولات خود را چگونه به آن وارد نمایید. همچنین کسب آگاهی از هر بازار به این معنی نیست که شما می‌توانید وارد آن شوید.

بیشتر اطلاعاتی که در بازار بین‌المللی به آن‌ها نیاز دارید، همان اطلاعاتی هستند که در سطوح محلی نیز لازم هستند:

صنایع، ویژگی‌ها و روندهای آن: اطلاعات مربوط به قوانین حقوق مالکیت و صادرات، همچنین تحلیلی کلی از بازار که مشخص کند صنایع پیشرو در ناحیه مورد نظر کدامند.

رفتار خریداران بین‌المللی: همه افراد مانند مشتریان فعلی شما رفتار نمی‌کنند. باید نیاز مصرف‌کنندگان بین‌المللی را بشناسید؛ به طور مثال میزان آگاهی، گرایشات و رفتار مصرفی آن‌ها.

تحقیقات حوزه توزیع: چگونه می‌خواهید محصول خود را در مناطق جدید عرضه کنید؟ باید تمامی قوانین مربوط به وارات و صادرات را بدانید. اطلاعات مربوط به عملکرد کانال‌های توزیع و محل کارخانجات و انبارها نیز اهمیت دارند.

تبلیغات: شناخت مصرف‌کنندگان جدید شامل این می‌شود که چگونه می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. شما باید تعیین کنید کدام‌ یک از استراتژی‌های تبلیغاتی در منطقه جدید از بیشترین کارایی برخوردار است.

قیمت‌گذاری: آخرین نکته تحقیق قیمت‌گذاری است.  استراتژی قیمت‌‌گذاری شما باید به گونه‌ای باشد که همه‌ی هزینه‌های شما را پوشش دهد و همزمان در بازار نیز رقابت کند.

بعد از این که همه‌ی اطلاعات مورد نیاز خود را از محل مورد نظر از تجارت خود کسب کردید، می‌توانید تصمیم بگیرید که وارد شدن به ناحیه جدید برای تجارت شما مناسب است یا خیر.

منبع: marketresearch.com

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.