مصاحبه با استیو سوردلو، مدیر مالی سایت لینکدین

مصاحبه با استیو سوردلو، مدیر مالی سایت لینکدین

 استیو سوردلو، بر فعالیت‌های مالی شرکت لینکدین نظارت دارد. در طول مدت فعالیت وی، درآمدهای این شرکت به میزان قابل توجهی افزایش یافت. همچنین ارزش بازاری سایت لینکدین از کمتر از ۴۰ میلیون دلار به بیش از ۲ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. با استیو سوردلو مصاحبه‌ای ترتیب داده شده که در ادامه می‌خوانیم.

استیو سوردلو، مدیر مالی سایت لینکدین
استیو سوردلو، مدیر مالی سایت لینکدین

آقای سوردلو، شبکه‌های اجتماعی چگونه می‌توانند تجارت ما را توسعه دهند؟

شبکه‌های اجتماعی دسترسی کمپانی‌ها به اطلاعات بی‌سابقه‌ای درمورد رفتار مصرف‌کنندگان و ترجیحات آن‌ها فراهم می‌کنند. مثلا ما در لینکدین یک کمپانی با داده‌های بزرگ هستیم و به متخصصین کمک می‌کنیم تا با دسترسی و درک بهتر داده‌ها بتوانند به اهداف تجاری خود دست یابند.

شبکه‌های اجتماعی به ابزاری برای افزایش کارایی شرکت‌ها تبدیل شده اند. کاری که ایمیل در دهه ۱۹۹۰ انجام می‌داد. به طور خاص در لینکدین، ما در حال تغییر شکل دادن روش برخی از فعالیت‌های بنگاه‌ها هستیم. فعالیت‌هایی نظیر:

استخدام: بخش استخدام شرکت‌ها از لینکدین برای برقراری ارتباط با جویندگان کار و شناسایی داوطلبان بالقوه و به طور کلی تسهیل فرآیند استخدام شرکت خود، استفاده می‌کنند.

بازار: تیم‌ بازاریابی شرکت‌ها از رسانه‌های اجتماعی برای رساندن پیام خود به مخاطبان هدفشان و حفظ ارتباط بیشتر با مشتریان استفاده می‌کنند. کاری که پیش از این و با استفاده از رسانه‌های سنتی ممکن نبود.

فروش: تیم‌های فروش از رسانه‌های اجتماعی برای پیدا کردن مشتری و فروش اجتماعی محصولات خود استفاده می‌کنند.

مدیریت بازاریابی جسورانه (bold marketing leadership) از دید شما چگونه است؟

مدیریت بازاریابی جسورانه عبارت است از به چالش کشیدن وضعیت موجود و ابداع روش‌های خلاقانه جدید برای دستیابی به اهداف بازاریابی بنگاه. همانگونه که اشاره کردم در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی به روشی برای شناسایی و دسترسی به مشتریان جدید و فعلی تبدیل شده‌اند. رسانه‌های اجتماعی همچنین به بازاریابان اجازه می‌دهند تا به طور پیوسته داده‌ها را جهت حداکثر کردن بازدهی نسبت به سرمایه‌ی شرکت و مشتری، تحلیل کنند.

برای بازاریابانی که می‌خواهند مدیر مالی خود را تحت تاثیر قرار دهند؛ چه توصیه‌ای دارید؟

مهم است که مدیران بازاریابی و مدیران مالی، در مسیر تحقق اهداف شرکت به صورت هماهنگ حرکت کنند. مدیران مالی بیشتر درگیر مدیریت امور مالی شرکت هستند. ارتقاء رشد کمپانی و حداقل کردن هزینه‌ها و ریسک از وظایف مدیران مالی می‌باشد. آن‌ها به دنبال سرمایه‌گذاری‌هایی می‌گردند که ارزش قابل توجهی برای بنگاه داشته باشد و همچنین موجب توسعه آن در بلند مدت شود. من همه‌ی بازاریابان را به همکاری تنگاتنگ با مدیران مالی و بخش مالی شرکت‌ها تشویق می‌کنم. با این کار، می‌توانند بازدهی نسبت به سرمایه و ارزش افزوده بلند مدت سرمایه‌گذاری‌های خود را نشان دهند.

منبع: marketingsociety.com

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی سایت
طراحی سایتقالب وردپرس