مصاحبه با کارولین مک کال مدیر عامل کمپانی ایزی جت

مصاحبه با کارولین مک کال مدیر عامل کمپانی ایزی جت

کارولین مک‌کال کارآفرین، بازرگان و مدیر ارشد اجرایی بریتانیایی است که در حال حاضر به‌عنوان مدیر عامل اجرایی شرکت ایزی‌جت فعالیت می‌کند. ایزی جت بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی بریتانیا است که دارای بیش از ۶۰۰ مسیر در ۳۲ کشور جهان می‌باشد. با خانم مک کال گفت‌وگویی ترتیب داده شده که در ادامه می‌خوانیم:

خانم مک کال، برای مدیران تجاری جهت مدیریت رابطه‌‌شان با سهامداران چه توصیه‌ای دارید؟
چیزی که در ارتباط با من و مدیرمالی‌ام وجود دارد صریح و شفاف بودن نسبت به همه چیز است. به این شکل، برای سهامداران سورپرایزی وجود نخواهد داشت. ما با سهامداران در ارتباطیم و به آن‌ها گوش فرا می‌دهیم و از همه مهم‌تر نقطه نظرات آن‌ها را دنبال می‌کنیم. ما با همه‌ی سهامداران به یک شیوه رفتار می‌کنیم. همه‌ی سهامدارن این حق را دارند تا با آن‌ها به گونه‌ای شفاف رفتار شود.

مدیریت بازاریابی جسورانه (bold marketing leadership) از دید شما چگونه است؟
مدیریت بازاریابی جسورانه چیزی فراتر از تبلیغات است. به این معنی که باید مطمئن شوید کل سازمان، مشتریان و مصرف کنندگان را درک می‌کنند. همچنین داشتن درک و بیشنی از روند تغییرات مشتریان لازم است. مدیران بازاریابی در کمپانی، باید بازتاب‌دهنده‌ی صدای مشتریان و مصرف کنندگان باشند. بازاریابانی که در ارتباطات با مشتریان، فقط به نواحی امن تکیه می‌کنند به اندازه کافی جسور نیستند.

ارزشمندترین درسی که از مدیریت آموخته‌اید چیست؟
مردم اتفاقات را شکل می‌دهند. شما ممکن است بهترین استراتژی را داشته باشید، اما اگر برای رساندن آن به مردم با آن‌ها ارتباط برقرار نکنید، آن را دریافت نمی‌کنند. حتی زمانی که تصور می‌کنید مردم استراتژی شما را گرفته اند باز هم ارتباط خود را ادامه دهید.

چگونه استعدادهای مورد نیازتان را جذب می‌کنید؟
باید استعدادهای شایسته را در اولویت قرار داد. استعداد، استعداد جذب می‌کند. ما در این رابطه قاعده‌مند هستیم و در مدیریت بخشی را برای رصد کردن کل سیستم هوایی در نظر می‌گیریم. ما از جابه‌جایی ها استقبال می‌کنیم. به طور مثال اخیراً افراد شایسته‌ای را از تیم حقوقی به بخش تدارکات منتقل کردیم. داشتن یک برند قدرتمند مهم است. افراد دوست دارند برای برندهای بزرگ کار کنند. ارزش برند ما به ارزش کارکنان ما نیز بستگی دارد. این دو مقوله از هم جدا نیستند. ما همچنین برنامه‌هایی را برای استعدادیابی در نظر می‌گیریم.

قانون طلایی شما چیست؟
همیشه صریح و صادق باشید. نه به این معنی که هر چیزی که در ذهنتان است به زبان بیاورید، اما همیشه به طور شفاف رفتار کنید. با این کار مردم به شما اعتماد می‌کنند و اعتماد یعنی همه چیز. اگر غیر قابل اعتماد باشید هزینه به دست آوردن هر چیزی بیشتر و طولانی‌تر خواهد بود.

به فرزند ۱۷ ساله خود چه توصیه‌ای می‌کنید؟
به دنبال کارهایی بگرد که از انجام دادن آن لذت ببری. من همیشه عاشق شغل‌هایی بوده ام که مرا به جنبش وامی‌دارند.

در حال حاضر مشغول مطالعه‌ی چه کتابی هستید؟
“فنچ طلایی” از دونا تارت.

منبع: marketingsociety.com

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی سایت
طراحی سایتقالب وردپرس