در تحقیقات بازار از منابع مختلف بهره بگیرید

در تحقیقات بازار از منابع مختلف بهره بگیرید

زمانی که می‌خواهید تصمیمات بزرگی برای کسب‌وکار خود بگیرید، بسیار مهم است این تصمیمات بر اساس اطلاعات دقیق و صحیحی اتخاذ شود و بتوانند از تحلیل‌های ما پشتیبانی کنند. یکی از بزرگترین منابع اطلاعاتی مورد استفاده‌ی کارفرمایان و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک استفاده از گزارش‌های اتحادیه‌ها و سندیکاها می‌باشد. این گزارش‌ها عموماً شامل اطلاعات و داده‌هایی از روندهای بازار و وضعیت رقبا هستند که با قیمت‌های مناسب در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند.

برای آن دسته از محققان بازاری که از آمار و گزارش‌های موجود استفاده می‌کنند، استفاده از چند منبع معتبر اطلاعاتی به طور همزمان لازم است. هر چه سوالات تجاری بزرگ‌تر  مهم‌تر باشد اهمیت استفاده از منابع اطلاعاتی متعدد بیشتر مشخص می‌شود.

در اینجا به سه دلیلی که باید از منابع مختلفی در تحقیقات بازار خود استفاده کنید، اشاره می‌کنیم.

۱- گزارش‌های مختلف، داده‌های متفاوتی در بر دارند
زمانی که در تحقیقات بازار از داده‌ای ثانویه مانند مقالات و گزارش‌ها استفاده می‌کنید، باید بدانید که همه‌ی این منابع، اطلاعات یکسانی دربر ندارند. هر یک گزارشات بر روی موضوعات و عوامل خاص خودشان متمرکز می‌شوند؛ به طور مثال چشم انداز صنعت، وضعیت رقبا، خدمات به مشتریان، و یا گزارش‌ها و آماری از مطالعات و تحقیقات اینترنتی.  از آنجایی که گزارش‌های مختلف از یک صنعت اطلاعات مشابهی دربر ندارند، بهتر است که داده‌های مورد نیاز خود را از منابع مختلف گردآوری کرده و به این ترتیب پاسخ‌های جامع‌تری برای سوالات تجاری خود فراهم آورید.

۲- اطلاعات بیشتر، چشم انداز روشن‌تری به دست می‌هد
حتی یک سوال یا چالش تجاری کوچک را می‌توان از زوایا و ابعاد گوناگونی بررسی کرد. اما بهترین کار این است که دیدی همه جانبه نسبت به مسائل داشته باشید. بنابراین به هنگام تصمیم‌گیری‌های بزرگ ارزیابی مسائل از جوانب گوناگون برای کمپانی‌شما بسیار حیاتی است. استفاده از منابع مختلف اطلاعاتی به شما این اجازه را می‌دهد تا به گونه‌ای اطلاعات و داده‌ها را ارزیابی و مقایسه نمایید که به یک دید و فهم جامعی از وضعیت بازار و صنعت دست پیدا کنید. همچنین همه‌ی ریسکهای بالقوه‌ای که ممکن است بعداً با آن‌ها مواجه شوید، به این طریق پدیدار می‌گردند.

۳- باید سرمایه‌گذاران را قانع کنید که سرمایه‌گذاری کنند
سرمایه‌گذارانی که به کمپانی شما جذب می‌شوند، دوست دارند بدانند که این محصول در بازار توفیق کسب می‌کند و درآمد حاصل از آن به سمت کمپانی سرازیر می‌شود. بنابراین باید بتوانید آن‌ها را در این ارتباط قانع کنید. اگر فقط از یک منبع اطلاعاتی برای ثابت کردن پرسود بودن ایده‌ی تجاری خود استفاده کنید، سرمایه‌گذاران به اندازه کافی قانع نمی‌شوند. برای ثابت کردن این موضوع از منابع مختلف بهره بگیرید. بعد از پیدا کردن اولین منبعی که به سوالات تجاری شما پاسخ می‌دهد تحقیقات بازار را متوقف نکنید بلکه به تحقیقات خود در راستای بررسی آمار و داده‌های مختلف ادامه داده تا تحلیل جامع‌تری از اوضاع داشته باشید.

منبع: marketresearch.com

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.