۳ اشتباه در بازاریابی که به اعتبار برند شما صدمه می‌زند

۳ اشتباه در بازاریابی که به اعتبار برند شما صدمه می‌زند

زمانی که صنعت و شرایط بازار دچار تغییر و تحول می‌گردد، آیا کمپین‌های بازاریابی شما نیز با این تغییرات همگام و همراه می‌شود؟ آیا می‌توانید در بین مشتریان فعلی‌تان مورد اعتماد باقی بمانید و اعتماد مشتریان جدیدی را نیز جلب کنید و این کار را بدون خدشه وارد کردن به برندتان انجام دهید؟

برای بسیاری از بنگاه‌ها مشکل از جایی شروع می‌شود که استراتژی‌های بازاریابی‌شان‌ با تصویری که از برند خود ارائه داده‌اند متناقض است. با این کار مخاطبان هدف گیج می‌شوند. کمپانی‌های بزرگ معمولاً بخشی سازمانی دارند که در آن استراتژی برندینگ و کمپین‌های بازاریابی بنگاه بر مبنای یک ساختار و چشم انداز کلی، طراحی و تدوین می‌شود. اما شرکت‌های کوچکتر که منابع کمتری در اختیار دارند نیز باید توجه ویژه‌ای به طراحی و اجرای کمپین‌های بازاریابی خود و هماهنگی آن‌ها با تصویر کلی برندشان داشته باشند.

اشتباهاتی که ممکن است در بازاریابی و برندینگ مرتکب شوید عموماً شامل موارد زیر خواهند بود:

۱- عدم توجه به ابزارهای بازاریابی

بسیاری از بنگاه‌های کوچک کمپین‌های بازاریابی را اجرا می‌کنند که با لوگو، رنگ برند و دیگر ویژگی‌های آن تناقض دارد و به طور ناخواسته به برند خودشان ضربه می‌زنند. آن‌ها بدون توجه به خط مشی کلی بنگاه و برند و اینکه باید در این مسیر ثابت قدم باشند، از ابزارهای بازاریابی نامناسب استفاده می‌کنند.

۲- به جای ساختن یک اجتماع در رسانه‌های اجتماعی روی انواع روش‌های تبلیغ محصول تمرکز می‌کنند

در پی شتابی که کسب‌وکارهای کوچک برای حضور در شبکه‌های اجتماعی دارند، تلاش می‌کنند تا نمایش پر سر و صدایی از محصول خود در توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، و… داشته باشند. این شیوه‌ی بازاریابی در ایجاد اجتماعی از مشتریان وفادار برای کمپانی شکست می‌خورد.

۳- در بازاریابی محتوا به جای کیفیت، کمیت را در اولویت قرار می‌دهند

شیوه‌ی غلط در بازاریابی محتوا، می‌تواند به اثرگذاری برند لطمه وارد کند. برخی بنگاه‌ها دارای این تصور غلط هستند که جهت آگاه نگه داشتن هر چه بیشتر مخاطبان، باید ‌در همه‌ی کانال‌های ارتباطی دست به انتشار محتوا و پست‌های بی‌شمار بزنند. در حالی که انتشار زیاد از حد محتوا، چه مرتبط باشد و چه غیر مرتبط، از رغبت و علاقه‌ی مشتریان جهت طرفداری و وفاداری به برند مورد نظر می‌کاهد.

به جای تمرکز بر کمیت، بازاریابان بایستی بر روی کیفیت محتواهای تولیدی تمرکز کنند و از این طریق مشتریان وفادار و هواداران خود را گسترش دهند.

منبع: entrepreneur.com

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.