تبلیغات جانشین چیست و چرا مورد استفاده قرار می‌گیرد؟

0
1054
تبلیغات جانشین
تبلیغات جانشین

در یکی از مطالب پیشین در مورد بازاریابی اخلاقی و بازاریابی غیراخلاقی صحبت کردیم و از تبلیغات جانشین به عنوان یکی از مصادیق بازاریابی غیر اخلاقی نام بردیم. در این مطلب قصد داریم به توضیح و بررسی مفهوم تبلیغات جانشین و دلایل استفاده از آن بپردازیم.

تبلیغات جانشین به معنی استفاده از تبلیغات یک برند یا محصول برای تبلیغ یک برند یا محصول دیگر است. این کار ممکن است بنابر دلایل مختلفی صورت گیرد. یکی از مهم‌ترین دلایل، دور زدن ممنوعیت تبلیغ برخی از انواع کالاها می‌باشد. به طور مثال تبلیغات برای نوشیدنی‌های الکلی و سیگار در بعضی از کشورها به لحاظ قانونی ممنوع است؛ از این رو برند این محصولات از طریق تبلیغ محصولات دیگری نظیر آب معدنی تبلیغ می‌شود. محصولی که به جای محصول دیگر تبلیغ می‌شود می‌تواند یک کالای مرتبط مثلاً آب معدنی به جای نوشیدنی الکلی؛ یا یک کالای کاملاً غیر مرتبط مثلاً سی‌دی موسیقی به جای نوشیدنی باشد. شیوه‌ی تبلیغات جانشین برای محصولاتی که با ممنوعیت تبلیغ مواجه هستند، در کشور هند بسیار رواج دارد.

 چند نمونه از برندهایی که کالای ممنوعه خود را به روش جانشین، تبلیغ می‌کنند:

Seagrams

McDowells

Bagpiper

Kingfisher

Bacardi

برگرفته از سایت‌های marketingfaq.net و mandevian.com

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید