تحقیقات بازاریابی اولیه چیست؟

تحقیقات بازاریابی اولیه چیست؟

تحقیقات اولیه برای برآورده کردن نیازهای خاص یک کمپانی به اطلاعات تجاری صورت می‌‌گیرد و ممکن است توسط خود کمپانی تجاری یا یک شرکت تحقیقات بازار به صورت سفارشی انجام می‌شود. مشاهده، مصاحبه و گروه‌های کانون نمونه‌هایی از تحقیقات اولیه هستند.

تحقیقات اولیه به شما اجازه می‌دهد تا مسئله خاص و مورد نظر خود را برای تجارتتان بررسی کنید. به دست آوردن میزان تقاضا برای یک کالا یا خدمت خاص، بررسی بازخورد وبسایت رسمی شرکت، بررسی ویژگی‌های مختلف بسته‌بندی محصول، و پیدا کردن مبلغی که مشتریان حاضرند برای یک کالای خاص بپردازند و… نمونه‌هایی از این مسائل هستند.

تحقیقات اولیه نسبت به تحقیقات ثانویه نتایج اختصاصی‌تری با خود به همراه دارد. تحقیقات اولیه معمولاً برای ارزیابی کالاها و خدماتی که قرار است وارد بازار شوند. همچنین تحقیقات اولیه معمولاً بر مبنای روش‌های آماری پایه‌ریزی می‌شوند. در این تحقیقات نمونه‌گیری انجام می‌شود که نمونه‌ انتخاب شده معرف ویژگی‌های جامعه آماری مورد نظر می‌باشد.

تحقیقات اولیه نسبت به تحقیقات ثانویه هزینه‌های بالاتری در بر دارد. البته امروزه خوشبختانه با توسعه ابزارهای آنلاین، می‌توان تحقیقات اولیه را نیز با هزینه‌های کمتری انجام داد.

منبع: allbusiness.com

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.