تحقیقات بازاریابی ثانویه چیست؟

تحقیقات بازاریابی ثانویه چیست؟

تحقیقات ثانویه بر پایه‌ی اطلاعاتی که از مطالعات قبلی به دست آمده انجام می‌گیرد. در واقع در تحقیقات ثانویه از اطلاعات دسته دوم برای انجام پژوهش بهره می‌گیرد. این اطلاعات ممکن است توسط آژانس‌های دولتی، اتاق‌های بازرگانی، اتحادیه‌های تجاری و سازمان‌های دیگر فراهم شده باشد.

انجام تحقیقات بازاریابی ثانویه از تحقیقات بازاریابی اولیه معمولاً راحت‌تر است و هزینه‌های پایین‌تری نیز در پی دارد. برای انجام تحقیقات ثانویه می‌توان از اطلاعات موجود بر روی اینترنت بهره گرفت. اطلاعات مورد نیاز بر روی وبسایت‌های دولتی و پایگاه‌های اطلاعاتی صنایع موجود می‌باشد. کتابخانه‌های محلی، وبسایت‌های تجاری، مجلات و روزنامه‌ها نیز از دیگر منابع داده‌های ثانویه می‌باشند.

ممکن است نیازهای تحقیقاتی خاص یک کمپانی را به طور کامل و دقیق نتوان به وسیله‌ی تحقیقات ثانویه برآورده کرد؛ به همین علت تحقیقات ثانویه به اندازه تحقیقات اولیه مفید و کاربردی نیستند. به طور مثال تحقیقات ثانویه به شما نشان می‌دهد که نوجوانان کشور در سال گذشته به چه میزان برای خرید کفش‌های بسکتبال هزینه کرده‌اند؛ اما نمی‌تواند بگوید که این نوجوانان حاضرند چقدر برای کفش‌های تولیدی کمپانی شما با طراحی جدید، پول پرداخت کنند. پاسخ سوالاتی از این جنس را باید به وسیله تحقیقات بازاریابی اولیه به دست آورید.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.