آیا رنگ لوگوی شما پیام درستی را به مخاطبان می رساند؟

لوگوی انتخابی شما چه پیامی را میرساند؟ آیا مطمئن هستید که لوگوی شما دقیقا پیام مورد نظر شما را به مخاطبان میرساند؟ در این مطلب نگاهی به لوگوهای شرکت های بزرگ می اندازیم تا ببینیم آنها چگونه با استفاده از رنگ ها پیام خود را به مخاطبان می رسانند تا بتوانید رنگ های بکار رفته در لوگوی خود را با توجه به استراتژی برندتان انتخاب کنید.

Coca-Cola_logo_2007.jpg-e1448711332333

رنگ قرمز

معنی : هیجان، جسارت، جوان

مثال : Coca-Cola, Red Bull, Disney

قرمز نمایش دهنده ویژگی وحشی و رام نشده است.

رنگ های روشن اغلب با ریسک،افزایش اشتها و شور و شوق همراه هستند.

این رنگ یک انتخاب خوب برای شرکتی است که میخواهد مجموعه خود را بصورت جدا نمایش دهد.

Orange4.png

نارنجی

معنی : صمیمیت، اعتماد بنفس، شوخ طبعی

مثال:  Curve Communications, Fanta, Tangerine

افرادی از رنگ نارنجی در لوگوی خود استفاده می کنند که میخواهند قطاری از هیجان و شور و اشتیاق خود را به کسب و کارشان نشان دهند .

نارنجی همچنین به انتقال گرما و اعتماد به نفس در برند کمک میکند.

images

زرد

معنی : خوش بینی، وضوح، گرما

مثال :  McDonalds, Hertz, Best Buy

زرد رنگی روشن است که بر روی انتقال گرما و شادی حتی بیشتر از رنگ نارنجی تاکید دارد.

در مورد مک دونالد رنگ زرد در به تصویر کشیدن دوستانه و در دسترس بودن برندنقش زیادی دارد.

Green.png

سبز

معنی : آگاهی های زیست محیطی، رشد، سلامت

مثال :  Whole Foods, Starbucks, The Body Shop

سبز رنگ بسیار قدرتمند در دنیای کسب و کار است. هر کسب و کاری که می خواهد خودش را به رنگ سبز معرفی کند و میخواهد رنگ درستی هم برای خود برگزیده باشد باید راه طولانی را برای ایجاد آن طی کند.

Blue.png

آبی

معنی: اعتماد، قدرت، اعتماد

مثال :  Facebook, Visa, JP Morgan

آبی رنگ بسیار محبوب موسسات مالی، بانک ها و هر کسب وکاری که درجه بالایی از اعتماد را نیاز دارند است.

Pueple.png

بنفش

معنی : خلاق، عاقلانه، تخیلی

مثل : Yahoo, Hallmark, Wonka

رنگ بنفش در زمان های قدیم برای نمایش حق امتیاز و یا اقتدار بکار میرفت، امروزه دلالت بر عقلانیت و خلاقیت دارد.

منبع: business2community.com

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی سایت
طراحی سایتقالب وردپرس