دلایل اصلی لغو اشتراک ایمیل‌های بازاریابی و خبرنامه‌ها کدامند؟

دلایل اصلی لغو اشتراک ایمیل‌های بازاریابی و خبرنامه‌ها کدامند؟

بازاریابی ایمیلی یا Email Marketing در حال حاضر یکی از رایج‌ترین روش‌هایی است که برای معرفی کالاها و خدمات و فروش آن‌ها توسط کمپانی‌ها و شرکت‌ها به کار گرفته می‌شود. یکی از چالش‌های اصلی این عرصه برای بازاریابان، جلب توجه مشتریان به محتوای ایمیل‌های ارسالی است. این در حالی است که روزانه بسیاری از گیرندگان از دریافت اینگونه ایمیل ها انصراف داده یا آن‌ها را Unsubscribe می‌کنند. اما دلایل اصلی لغو اشتراک ایمیل‌های بازاریابی یا خبرنامه‌ها توسط مشتریان کدامند؟ در نمودار زیر به عمومی‌ترین دلایلی که مشتریان برای لغو کردن دریافت ایمیل‌های بازرایابی عنوان کرده اند؛ اشاره شده است. این آمار برگرفته از گزارش سایت fluentco.com می‌باشد.

دلایلی که مصاحبه شوندگان برای لغو دریافت ایمیل‌های بازاریابی عنوان کردند
دلایلی که مصاحبه شوندگان برای لغو کردن دریافت ایمیل‌های بازاریابی عنوان کردند

همان گونه که در نمودار نمایش داده شده است، ارسال ایمیل‌های متعدد و بی‌شمار اصلی‌ترین دلیل لغو اشتراک و دریافت ایمیل‌ها می‌باشد. البته در این مطالعه حدود ۶۰ درصد مصاحبه شوندگان اعلام کردند که تمایل دارند حداقل یک بار در هفته ایمیل‌ها و خبرنامه‌ها را دریافت کنند، اما کمتر از ۲۰ درصد نسبت به دریافت اینگونه ایمیل‌ها بیشتر از دوبار در هفته ابراز تمایل کرده‌اند.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.