سه روش برای افزایش وفاداری مشتریان

سه روش برای افزایش وفاداری مشتریان

وفاداری مشتریان یکی از مهمترین مسائلی است که بازاریابان امروزه با آن روبرو هستند.  به لطف پیشرفت در تکنولوژی، مشتریان به اطلاعات بیشتر دسترسی و همچنین حق انتخاب بیشتری دارند و در نیجه وفادار ساختن آنها سخت تر شده است.  بدون مشتریان وفادار، شرکت ها نمی توانند روی سودهی بلند مدت خود حساب کنند.

تلاش برای افزایش وفاداری مشتریان به یک برند هرگز مورد انتقاد واقع نشده است و بعضی از شرکت ها در حال انجام این کار هستند. در اینجا سه تاکتیک که برندهای مختلف برای موفقیت ( یا در برخی موارد به دست آوردن مجدد ) کسب و کار خود از قدرت مشتری،  در نظر گرفته اند را می آوریم:

۱- ارائه محصولات قانع کننده به مشتریان

جی سی پنی در حال برگرداندن مشتریان خود است  و او اینکار را با توجه به نیازهای آنها انجام می دهد.

به گفته ی مدیر عامل مایرون ای “ما تمرکز خود را روی افزایش وفاداری مشتریانمان با ارائه ی پیشنهادات متقاعد کننده به آنها قرار می دهیم “

جیم تیرنی، ویرایشگر محتوا در Loyalty360 ، نوشته است که ، نام های تجاری قدرتمند در حال برگرداندن مشتریان خود از طریق ایجاد برندهای خصوصی شیک، ارائه محصولات منحصر بفرد به آنها و ایجاد تجربه ی یکپارچه برای مشتری هستند.

این تاکتیک ها به خرده فروش ها کمک کرد که در نگه داشتن مشتریانشان موفق باشند و به میزان ۴٫۴ درصد فروش خود را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۴ افزایش دهند.

تحویل محصولات قانع کننده و تاثیرگذار به جلب توجه مشتریان و متقاعد کردن آنها یاری می رساند.

۲- قهرمان ساختن مشتریان

ربکا لیف، مدیر ارشد استراتژی فن آوری پلت فرم AirPR، معتقد است که کلید وفاداری به نام تجاری گفتن داستان هایی است که مشتری را در کانون توجه قرار می دهد.

بازاریابان نیاز دارند که با قهرمان ساختن مشتریان در کسب و کارشان موفق شوند.

یک کمپین غربی مشتریانش که از ترکیه، برزیل و شیکاگو داستان هایشان درباره ترک کشورشان را باهم به اشتراک می گذاشتند در نظر گرفت و سپس آنها را با خاطرات شخصی مربوط به ناهار خوردنشان شگفت زده کرد.با بیش از ۶ میلیون بازدید، کمپین به اتحادیه ی غربی کمک کرد که به اشتراک گذاری افکار را در امریکا افزایش دهد.جایی که با توجه به مشتریان خود در مقایسه با بازارهای درحال توسعه کمتر به رسمیت شناخته میشد.

کلید موفقیت درباره وفاداری مشتریان این است که برای آنها داستان هایی بگوییم که توجه آنها را جلب کنید.

۳- گوش دادن به نظرات مشتریان

در سال های اخیر، سهم بازار توسط شرکت های مواد غذایی سریع مانند مک دونالد به سرقت رفته است ، تا حدی که بجای غذاهای طبیعی و محلی در اولویت قرار گرفته اند اما این شرکت همچنان به اهمیت گوش دادن به مشتریان تاکید کرده است.

بعنوان مثال در یک رستوران مشتری علاقه ی خود را به مطالعه در محیط رستوران قبل از صرف غذا اعلام کرده است.

گوش دادن به نظرات مشتریان به هر چه بیشتر وفادار شدن آنها کمک میکند.

نتیجه گیری

شرکت نیاز دارد که مشتریان خود را در خط مقدم قرار دهد و به درک عمیق تر مشتری، تصمیم گیری درباره محصولات جدید و ساختن داستان های جدید بازاریابی به کمک آنها بپردازد.

منبع : visioncritical.com

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی سایت
طراحی سایتقالب وردپرس