با این ۴ تاکتیک، کسب و کار نوپای خود را حرفه‌ای و سازمان یافته‌تر نشان دهید

با این ۴ تاکتیک، کسب و کار نوپای خود را حرفه‌ای و سازمان یافته‌تر نشان دهید

در دنیای تجاری امروز، اولین اثرات بسیار پراهمیت هستند و می‌توانند موجب پیشرفت یا شکست یک کسب‌وکار نوپا شوند. مردم از همان اولین لحظات تعامل، قضاوت را شروع می‌کنند. اولین لحظات برخورد یک مشتری با کسب‌وکار شما می‌تواند به هنگام بازدید از وبسایتتان، دیدن کارت ویزیت شما و یا در زمان عبور از فروشگاه شما باشد. پس یک خبر خوب برای کسب‌وکارهای نوپا این است که با انتقال حس مثبت به مخاطبان در اولین برخوردها می‌توانید وجهه‌ی کسب‌وکار خود را ارتقاء دهید و خود را سازمان یافته تر نشان دهید.

۱٫ یک برند ساده و موثر طراحی کنید

۹۴ درصد از اثرات اولیه‌ای که مخاطب از شما دریافت می‌کند، به طراحی مربوط می‌شود، بنابراین هویت بصری برند شما نقشی کلیدی در این بازی ایفا می‌کند. شاید شما در ابتدای کار بودجه‌ی زیادی نداشته باشید که بتوانید یک طراح یا گرافیست حرفه‌ای برای طراحی لوگوی خود به خدمت بگیرید؛ اما دقت داشته باشید که تا حد امکان در طراحی لوگو، فونت و رنگ آن پایدار و ثابت قدم باقی بمانید.

لوگوی خود را تا حد امکان ساده و واضح طراحی کنید. یک لوگو با طراحی افقی داشته باشید و همچنین یک طرح با مقیاس مربعی نیز داشته باشید و از این لوگوها در جاهای مختلف استفاده نمایید. در ارتباط با فونت‌ها نیز سادگی را پیش بگیرید. هیچ کاری بیشتر از استفاده از فونت‌های درهم و برهم و نامتناسب، کسب‌وکار شما را غیرحرفه‌ای و ساختارنیافته نشان نمی‌دهد. از یک فونت مشخص برای عنوان و فونت دیگری برای متن یا شعار مورد نظر خود بهره برده و از همین تم هم در وبسایت هم در کاتالوگ‌های دستی کسب‌وکارتان استفاده نمایید.

در مورد استفاده از رنگ هم به همین شیوه عمل کنید. از ۲ یا ۳ رنگ اصلی در طراحی لوگوی خود استفاده کنید. یک برند ساده و موثر نه تنها کسب‌وکار شما حرفه‌ای تر جلوه می‌دهد بلکه باعث باقی ماندن شما در حافظه و خاطر مشتریان خواهد شد.

۲٫ از تصاویر با کیفیت استفاده نمایید

به تصاویری که از کسب‌وکار خود در فضای دیجیتال منتشر می‌نمایید توجه داشته باشید. این تصاویر باید حتماً با کیفیت بوده و رنگ و طراحی کلی آن با لوگو و آرم کسب‌وکار شما مرتبط باشد. از این تصاویر می‌توانید در وبسایت یا شبکه‌های اجتماعی خود بهره بگیرید. شاید این کار کمی پرهزینه به نظر بیاید، اما هزینه‌ی انجام ندادن این کار در بلند مدت بسیار بیشتر خواهد بود.

۳٫ یک وبسایت جذاب و کاربرپسند داشته باشید

بر اساس نتایج تحقیقات دانشگاه استنفورد، ۷۵ درصد از کاربران از روی طراحی وبسایت یک کمپانی درباره‌ی اعتبار آن قضاوت می‌کنند. خوشبختانه امروزه با کمک ابزارهایی مانند  Squarespace، کارآفرینان می‌توانند در کمترین زمان یک وبسایت با ظاهر جذاب و حرفه‌ای برای کسب و کار خود طراحی کنند. به خصوص اگر یک لوگوی زیبا و عکس‌هایی با کیفیت از کسب‌وکار خود آماده داشته باشید، طراحی یک وبسایت مناسب بسیار راحت‌تر خواهد بود.

توجه داشته باشید که طرح وبسایت شما ساده و کاربرپسند باشد و راه‌های ارتباطی مشتریان با شما در همه‌ی صفحات مشخص شده باشد. صفحات مربوطه وبسایت را در یک ترتیب منطقی قرار داده و متون طولانی به شکلی نوشته شوند که چشم‌های خواننده خسته نشود. فونت و رنگ نیز در جاهای مختلف وبسایتتان ثابت باشد.

۴٫ شعارهای مورد استفاده شما ثابت و معتبر باشد

صحبت‌ها و شعارهایی که در معرفی کسب‌وکار خود به کار می‌برید، قاطعانه و صریح باشد تا به مخاطبان خود نشان دهید که بر آنچه در مورد آن صحبت می‌کنید، تسلط کافی دارید. آیا شما دوست دارید تحت عمل جراحی دکتری قرار بگیرید که با شک و تردید صحبت کرده و به نظر می‌رسد که با روش کار به اندازه کافی آشنایی ندارد؟ و یا برعکس ترجیح می‌دهید کسی شما را درمان کند که مطمئن و مسلط به نظر می‌آید؟

بنابراین به پیام‌هایی که به مخاطبان ارائه می‌دهید توجه کافی داشته باشید. پیام‌های شما بایستی قاطعانه و باثبات باشد و اگر در کسب‌وکارتان با مشکلی مواجه هستید لازم نیست آن را بروز دهید.

با رعایت تاکتیک‌های ذکر شده،  اولین اثرات شما بر مخاطبان مثبت بوده و خود را به عنوان یک کسب‌وکار حرفه‌ی و سازمان یافته معرفی خواهید کرد.

برگرفته از سایت: entrepreneur.com

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.