تحقیقات مشتری و کاربرد آن در بازاریابی

تحقیقات مشتری و کاربرد آن در بازاریابی

کسب‌وکارهای موفق سود خود را از طریق شناخت مشتریان و درک نیازهای آنان کسب می‌کنند. تحقیقات مشتری به بنگاه‌ها کمک می‌کند تا محصولات، و همچنین تاکتیک‌های بازاریابی و فروش مناسبی را بر مبنای اطلاعات صحیح انتخاب کرده و توسعه دهند.

تحقیقات مشتری بایستی بخشی از پروژه‌ی اصلی تحقیقات بازار شما باشد زیرا وظیفه‌ی تحقیقات بازار داشتن نگاهی گسترده به صنعت، رقابت، مشتریان و شناسایی بازار هدف می‌باشد. تحقیقات مشتری اطلاعات عمیقی از نیازها، خواسته‌ها، انتظارات و رفتارهای مشتریان را در اختیار بنگاه قرار می‌دهد.

با شناخت مشتریان و کسب اطلاعاتی در مورد اینکه کجا کار می‌کنند، چه چیزی می‌خوانند و تبلیغات را در کجا می‌بینند، می‌توانید استراتژی‌هایی برای جذب آن‌ها تدوین کنید. همچنین مهم است که عادات مربوط به خرید مشتریان و رفتار آن‌ها در برخورد با برندها و محصولات را درک کنید. آزمایش محصولات جدید و تاکتیک‌های بازاریابی جدید با مشتریان بالقوه روش خوبی است که بفهمید شانس موفقیت برای محصول یا برنامه‌ی بازاریابی جدید شما چقدر است.

شناخت نیازها و ترجیحات مشتریان به شما کمک می‌کند تا استراتژی‌ها و تاکتیک‌های مناسبی را برای بازاریابی خود طرح ریزی کنید. تحقیقات مشتری در موارد زیر بنگاه‌ها را جهت پیاه سازی استراتژی‌های درست یاری می‌دهد:

  • جذب مشتریان بیشتر
  • قیمت گذاری محصولات
  • طرح پیام بازاریابی مناسب
  • افزایش مبلغ خرید مشتریان
  • افزایش تعداد دفعات خرید مشتریان
  • افزایش فروش بنگاه
  • کاهش هزینه ها
  • تعریف مجدد رویکرد بنگاه در خدمت رسانی به مشتریان

منبع: qld.gov.au

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.