مشتری دقیقا کجاست؟

مشتری دقیقا کجاست؟

 

تبلیغات تلوزیونی حتا از نوع ایرانی آن برای کسی که دغدغه پیداکردن مشتری و فروختن محصولی را دارد، سرشار از تکنیک‌هایی ناب بازاریابی است.در مهندسی معکوس، یک محصول ساخته شده را با هدف رسیدن به فناوری ساخت آن،  واشکافی می‌کنند، این روش، شگرد شناخته‌شده‌ای برای کاهش یا حذف هزینه‌های طراحی است. اگر به اهمیت اطلاعات بازاریابی و تحقیقات بازار واقف باشید در ادامه این مقاله یک تبلیغ به ظاهر ساده تلوزیونی از یک برند موفق را – به شیوه مهندسی معکوس – واشکافی می‌کنیم تا شما هم بدون نیاز به صرف هزینه‌ی طراحی – که در اینجا مشاوره است –  از دستاورد آن برای تحقیقات بازار یا به زبان ساده‌تر یافتن مشتری استفاده کنید.

نام شهر خود را پیامک کنید!

کانون آموزش قلم‌چی  از موفق‌ترین برندهای تولید محصولات آموزشی و کمک‌آموزشی اخیرا، در تبلیغات تلوزیونی خود از مخاطبان می‌خواهد که نام شهر خود را پیامک کنند! دقت عمل تیم بازاریابی و تبلیغات این مجموعه در مورد انتخاب رسانه و زمان پخش در جای خود حائز اهمیت است. قلم‌چی با برنامه‌ریزی هوشمندانه به‌تدریج‌ پخش تبلیغات خود را از شبکه‌های سراسری قبلی – شبکه یک، دو، سه و پنج تهران – به شبکه آموزش، کودک و نوجوان، نسیم و شبکه‌های دیجیتال نمایشی هدایت کرده است. در روزهای ابتدای نمایش تبلیغ، از مخاطب خواسته می‌شد برای دریافت نمونه آموزشی یا تخفیف، نام شهر خود را پیامک کند و اکنون بدون اشاره به تخفیف یا وعده خاصی  این تبلیغ (نام شهر خود را پیامک کنید) در حال پخش است.

تلفیق هوشمندانه

بنیاد آموزشی قلم‌چی با این روش دو فرایند هزینه‌بر بازاریابی، تبلیغات و تحقیقات بازار را به شکل خلاقانهای باهم ترکیب می‌کند، یعنی با یک‌بار هزینه مالی و زمانی، دو نتیجه کاملا متفاوت و تاثیرگذار را استخراج می‌کند. در یک تبلیغ تلوزیونی که نوع رسانه، مخاطب و ساعت پخش با دقت انتخاب شده، علاوه بر یادآوری (برند) یک محصول را معرفی کرده و مخاطب را دعوت به تعامل در رسانه‌ای که در ذات خود یک‌طرفه هست (تلوزیون) می‌نماید. با این روش به خوبی می‌توان میزان تاثیرگذاری تبلیغ را قبل از بررسی نتایج فروش، ارزیابی آماری کرد.

تحقیقات بازار

دریافت اطلاعات مشتریان احتمالی

دریافت اطلاعات مشتری، خصوصا تلفن همراه به عنوان شخصی‌ترین ابزاری که از آن می‌توان برای بازاریابی و تبلیغات استفاده کرد، اهمیت ویژه‌ای دارد. اطلاعات مشتریان از طریق یک سامانه خودکار دریافت و ذخیره شده و در ادامه قلم‌چی با شماره‌هایی که دواطلبانه دریافت کرده است به یک جامعه آماری نسبتا دقیق و ارزشمند – شماره پیامک‌های ارسالی – دسترسی دارد.

دسترسی و استخراج هوشمندانه

وقتی مخاطبان فقط در یک کلمه نام شهر خود را پیامک می‌کنند، به سادگی پراکندگی جغرافیایی مخاطبان قابل ارزیابی است. سامانه‌های هوشمند این قابلیت را دارند که شماره‌های دریافتی را به صورت خودکار بر حسب شهر دسته‌بندی کرده و همچنین از تطبیق شماره‌های  با سایر مشتریان برند  اطلاعاتی از آن استخراج کند که هر تصمیمی بر پایه آن اعم از فروش یا تولید محصول، نتایج شگفت‌انگیزی به دنبال خواهد داشت.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

طراحی سایت
طراحی سایتقالب وردپرس