تخمین‌های بدون تحقیق در بازار مسکن

تخمین‌های بدون تحقیق در بازار مسکن

شمردن جوجه‌های آخر پاییز تمثیلی برگرفته از واقعیتی در قدیم است بر این اساس که وقتی جوجه‌ها در فصل بهار از تخم بیرون می‌آمدند چندماهی زمان نیاز بود تا از شر بیماری، آفت، گربه و غیره جان سالم به‌در برده و به اصطلاح بخشی از دارایی به حساب بیایند. این تمثیل خیلی زود به دنیای تجارت راه پیدا کرد، به همین جهت در کسب‌وکار‌ها، سود بدست آمده  را زمانی باید قطعی دانست که نتایج حاصل شده قطعیت پیدا کرده باشد. دقیقا تفاوت تحقیق با تخمین از همین‌جا شروع می‌شود. هر تخمینی با تحقیق همراه نیست و الزامی هم نیست که همه تخمین‌ها با تحقیق همراه باشد مگر زمانی که سرمایه‌‌ی قابل توجهی در معرض خطرپذیری باشد.

کافیست در گوگل جستجو کنید «پیش‌بینی بازار مسکن» یا «تخمین بازار مسکن». با حجم قابل توجهی از اطاعات و مقاله‌ها مواجه می‌شوید که اکثرا بدون اتکاء به داده‌های مستند پیش‌بینی‌هایی کرده‌ و می‌کنند که اکثرا محقق نمی‌شود.  شبیه به شمردن جوجه‌ها در فصل بهار.  در حالت عادی پاییز و زمستان زمان رکود بازار مسکن است. برای اطمینان از این گفته نیازی نست کارشناس اقتصاد یا تحلیل‌گر بازار مسکن باشید. کافیست به چند شرکت یا آژانس تهیه املاک رجوع کنید تا صحت این موضوع را درک کنید.

تحقیق و تخمینی که کسی صفحه آخر آن را با ذکر مسئولیت امضاء نکرده باشد نه تنها ارزشی ندارد بلکه خطرپذیری سرمایه‌گذاری را افزایش می‌دهد. طبق گزارش پایگاه خبری وزارت مسکن و شهرسازی در طی ۵ سال بیش از ۶۰ شرکت فعال در زمینه بازاریابی و تبلیغات به صورت تخصصی در حوزه مسکن فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. البته این پایگاه خبری اعلام نکرد که چه تعداد از این شرکت‌ها همچنان فعال هستند، اما نکته عجیب برای ما این است که با وجود این تعداد شرکت فعال تخصصی در حوزه مسکن، چرا وضعیت پیش‌بینی‌های اینقدر کلی، غیر تخصصی و بیشتر به محتوایی شبیه است که صرفا برای پر کردن فضای سایت یا پرکردن صفحات خالی نشریه تولید شده است.

چنین محتواهایی عمدتا بدون منبع هستند یا صرفا از دل یک مصاحبه یا حاشیه یک خبر دیگر استخراج شده‌اند، به شکلی که خود منتشرکننده هم حاضر نیست، بر اساس همان اطلاعات سرمایه‌گذاری کند. در این مطلب با ذکر مهم‌ترین شاخص‌های یک تحقیق بازار علمی، قصد داریم تخمین‌ها و پیش‌بینی‌هایی که مثل جوجه‌های از پاییز گذشته با ثبات و پایدار هستند را برای شما قابل شناسایی کرده تا با فرایند بازارپژوهی و تحقیقات بازار علمی در حوزه ساختمان و مسکن آشنا شوید..


برای مطالعه ادامه مطلب وارد شوید و یا ثبت نام کنید

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.