بازارپژوهی

بازارپژوهی و بازارکاوی

تصمیم گیری بدون داده های قابل اتکاء در بازار مانند رانندگی با چشم بسته است. دربازارهای امروز تنوع محصولات، سرعت بسیار زیاد تکنولوژی و سرعت به روز شدن اطلاعات؛ باعث شده تا حضور موثر در این بازارها بسیار سخت و پیچیده باشد. ونیز تغییر سریع سلایق مشتریان، طراحی محصول و خدمات مناسب برای آنها راپیچیده نموده است. کسب وکارهای امروز نیاز دارند تا بر اساس اطلاعات بازار و با دقت تصمیم گیری نمایند. از این رو بازآران می کوشد تا با جمع آوری داده‌ها، آنالیز آنها ، برنامه ریزی صحیح و ساخت تصمیم های مناسب برای کسب و کار ها در حوزه بازاریابی به آنها کمک کند.

سرفصل های کاری در بازارپژوهی

  • تحقیق در مورد حجم ، سهم و بخشبندی بازار
  • اعتبارسنجی در مورد ایده تولید کالا و یا ارایه خدمت
  • پژوهش درحوزه قیمت کالاها و نحوه قیمت گذاری
  • تحقیق در مورد توزیع ، کیفیت ، دسترسی، بسته بندی و …  محصول
  • تحقیقات سفارشی شده برای بنگاه های B2B
  • تحقیقات برند( تحلیل هویت برند، ارزیابی تصویر ذهنی نسبت به برند، بررسی رقابت پذیری ، سنجش برنداگاهی و جایگاه برند و…)
  • پایش رضایت مشتریان
  • ارزیابی اثربخشی تبلیغات

روش‌های اجرایی

تحقیقات کمی (Quantitative Research)

  • مصاحبه فردی رودررو
  • مصاحبه تلفنی ساده- مصاحبه تلفنی پیشرفته
  • مصاحبه­ های آنلاین
  • مصاحبه ­های گروهی
  • مصاحبه در محل مرکزی تست
  • پرسشگری پستی

تحقیقات کیفی (Qualitative Research)

  • گروه های کانونی
  • گروه های کوچک
  • مصاحبه های عمیق
  • مشاهدات ساختار یافته
  • جلسات طوفان ذهنی
  • خرید مخفیانه
  • خرید همراهی شده

 

طراحی سایت
طراحی سایتقالب وردپرس